Овај догађај је мало застарео, али сматрамо да градиво треба обнављати, с обзиром на увек модерну тему ваздухопловства.

Почетком октобра одржана је заједничка руско-српска вежба БАРС-2015.

 

Назив вежбе нема никакве везе са називом грабежљиве жиотиње (барс – леопард), то је просто скраћеница од „Братство авијатичара Русије и Србије – БАРС“.

По речима начелника борбене обуке армијске авијације главног инспектора ратног ваздухопловства генерал-мајора Олега Витаљевича Чеснокова, посаде армијске авијације увежбале су борбену усклађеност посада, одбијање напада ваздушног противника и рад на трагању и спасавању. Оперативно-тактичка авијација извела је гађање ваздушних и земаљских циљева, а посаде армијске авијације – земаљских циљева.

Српској страни је занимљив сам процес организације ваздухопловно-тактичке (летачко-тактичке-?) вежбе. Представници су стигли са борбене обуке, и занима их процес обуке, начин извођења ВТВ (ЛТВ-?) од организације до свођења резултата, документа и питања која се увежбавају током ВТВ (ЛТВ-?).

Срби су се показали као професионалци и јако су задовољни резултатима вежбе.

Тренингу у лету претходи тренинг на земљи – вежба „пешак као летач“: пилоти са моделима авиона у рукама построје се према потребном распореду и пешке изводе све заокрете који ће се потом изводити у ваздуху.

Пилоти двеју земаља у изванредном расположењу иду према борбеним авионима.

Преглед авиона пред полетање.

У кабини.

Све је спремно за полетање!

Рулање на старт.

Полетање у пару.

По речима начелника Центра за примену борбене авијације пуковника Александра Љвовича Казијева, обука српских летача иста је као и код нас, они су спремни за сложено, врхунско пилотирање, спремни су за ваздушне бојеве са ловцима, појединачно и у саставу група. Многе програме обуке преузели су још из доба Совјетског Савеза, тако да су прилично близу нашој обуци, нашем нивоу, како теоретском тако и практичном.

Током вежбе извођени су летови на авионима МиГ-29УБ са мешовитим посадама са руским летачима и на хеликоптерима Ми-8.

Током вежбе планирани су неки од најсложенијих елемената: сложено пилотирање на малој висини, групни ваздушни бој ловца са ловцем.

У групном ваздушном боју авиони не лете у јединственом борбеном поретку него се разилазе, пилоти се међусобно не виде, али врло добро схватају где се ко налази и у тренутку напада сви стижу у једну тачку и нападају противника. То је врло сложено, тим пре што током читавог тог маневрисања пилоти трпе велика преоптерећења од 5-6 јединица, а у стварном боју – до 9 јединица.

Летови су извођени на висинама 500-3000 м и брзинама 300-900 км/ч.

Примена Ми-8 на земаљске циљеве на полигону.

Резултат борбене примене.

После летова има шта да се размотри.

...и исприча у интервјуу.

Да би погледали фотографије са заједничке вежбе отворите линк.

http://vector-force.ru/index.php/voennaya-aviatsiya/bars-2015

 

 

пуковник авијације у пензији

Милорад Ђошић-пилот

 

Извор: Вектор Форце